piątek, 7 lutego 2014

Gotuj z Robelaną II

Cześć!
Dziś prosty przepis na trufle.

Składniki:
*500 g gorzkiej czekolady min. 70% kakao
*szklanka mleka
*1/2 szklanki mocnego espresso
*4 żółtka
*kostka masła (ja dałam margarynę)
*kakao
*posypka cukrowa, wiórki kokosowe, itd. (wg uznania)
Cena: 20-30 zł


Do garnka nalewamy kieliszek wody i wrzucamy czekoladę, aby się rozpuściła. Można również zastosować kąpiel wodną: do garnka wlewamy wodę, czekamy aż się zagotuje, na garnku ustawiamy miskę z czekoladą-czekolada zacznie się topić pod wpływem gorąca).
Gdy czekolada powoli zacznie się rozpuszczać, dodajemy mleko, aby nie uległa ona przypaleniu. Zaraz po tym dodajemy żółtka, espresso i masło. Całość mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Przelewamy do miski i wkładamy do zamrażarki na ok. 2-2,5 h.


Po wyjęciu z zamrażarki zaczynamy formować małe kuleczki, które następnie obtaczamy w kakao lub innych dodatkach, jak np. posypka cukrowa. Gotowe trufle wkładamy do lodówki i podjadamy od czasu do czasu :)


Istnieją różne przepisy, ja znalazłam i wypróbowałam przedstawiony powyżej.
SMACZNEGO!